Gruppträning

Pilates

En träningsform som går från insidan och ut. Den stärker bålen och de inre musklerna. Mycket fokus ligger på andningen vilket ger minskad stress. Under övningarna arbetar man även med flexibilitet och det är en lugn träningsform. Målet med träningen är att bli mer flexibel, stärka bålen och liksidigheten samt ge muskelkontroll.

Passets längd 45 min

Yoga

Vinyasa flow- en mjuk men kraftfull yogaklass som bygger på flödande rörelser i kontakt med din andning. Klassen, som innehåller både fysiska positioner och avslappnig, syftar till att bygga styrka, smidighet och skapa ett inre fokus. Den mjukar upp hela kroppen och bjuder in till en stunds närvaro med dig själv. Passar alla nivåer.

Styrka i grupp

Träning i grupp med skivstång och lösa vikter.  I takt till musik arbetar vi genom alla muskelgrupper.

Passets längd: 60 min

HIIT

Står för högintensiv intervallträning. Vi använder i huvudsak övningar där vi anväder hela kroppen med kroppsvikten som motstånd/vikt, eller eventuellt enklare redskap. HIIT är en kombination av att anstränga sig till max och sedan vila mellan varven….

Vi undviker övningar med hopp, eller erbjuder alternativ för den som inte kan eller vill ha hopp under sin träning. Intervallerna är normalt 20-30 s långa men kan vara längre. Passen ger både förbättrad idrottskapacitet, kondition och förbättrad fettförbränning.

Passets längd 45 min

Core

Ett pass som koncentrerar sig på bålstabilitet. Mage och rygg tränas med hjälp av den egna kroppsvikten samt lösa vikter.
Passet körs utan instruktörsledd uppvärmning och stretch, så passa på att värma upp själv.

Passets längd: 30 min

Moveoo

Med Moveoo kan du träna på ett varierat och effektivt sätt oavsett redskap, miljö och nivå.  Det är en utmanande och samtidigt tillåtande träningsmetod som som ofta lockar fram skratt. Moveoo finns i olika varianter; Moveoo Flex (med boll), Moveoo Athletic (med stång och vikter), Moveoo Aero Box (boxhandskar, mitslar och gummiband) samt Moveoo Peak (stationsträning med olika redskap).

Passets längd: 45 min

MLR – Mage, Lår, Rumpa

Träning för mage, lår (ben) och rumpa, men givetvis får även nedre delen av ryggen sig en genomgång. Vi arbetar igenom de olika muskelgrupperna till musik.

Passets längd: 60 min

Boka ett pass