Gruppträning

Pilates

En träningsform som går från insidan och ut. Den stärker bålen och de inre musklerna. Mycket fokus ligger på andningen vilket ger minskad stress. Under övningarna arbetar man även med flexibilitet och det är en lugn träningsform. Målet med träningen är att bli mer flexibel, stärka bålen och liksidigheten samt ge muskelkontroll.

Passets längd 45 min

Styrka i grupp

Träning i grupp med skivstång och lösa vikter.  I takt till musik arbetar vi genom alla muskelgrupper.

Passets längd: 60 min

TRX

En funktionell träningsform där du tränar med ett TRX-band. Ett pass som ger dig både styrka, balans, uthållighet och bålstabilitet. Du använder din egen kroppsvikt och jobbar mot gravitationen, vilket gör det mycket lätt att anpassa övningarna till din egen nivå.

Passets längd 45 min

HIIT

Står för högintensiv intervallträning. Vi använder i huvudsak övningar där vi anväder hela kroppen med kroppsviketn som motstånd/vikt, eller eventuellt enklare redskap. HIIT är en kombination av att anstränga sig till max och sedan vila mellan varven….

Vi undviker övningar med hopp, eller erbjuder alternativ för den som inte kan eller vill ha hopp under sin träning. Intervallerna är normalt 20-30 s långa men kan vara längre. Passen ger både förbättrad idrottskapacitet, kondition och förbättrad fettförbränning.

Passets längd 45 min

Core

Ett pass som koncentrerar sig på bålstabilitet. Mage och rygg tränas med hjälp av den egna kroppsvikten samt lösa vikter.
Passet körs utan instruktörsledd uppvärmning och stretch, så passa på att värma upp själv.

Passets längd: 30 min

Box & Kick

Ett box-inspirerat träningspass där vi tränar styrka och kondition genom att använda slagmitsar och boxhandskar i olika slagkombinationer. Vi använder händer och ben för slag och sparkar.

Passar både tjejer och killar.

Passets längd: 70-90 min

Boka ett pass