Gruppträning

Pilates

En träningsform som går från insidan och ut. Den stärker bålen och de inre musklerna. Mycket fokus ligger på andningen vilket ger minskad stress. Under övningarna arbetar man även med flexibilitet och det är en lugn träningsform. Målet med träningen är att bli mer flexibel, stärka bålen och liksidigheten samt ge muskelkontroll.

Passets längd 45 min

Styrka i grupp

Träning i grupp med skivstång och lösa vikter.  I takt till musik arbetar vi genom alla muskelgrupper.

Innehåller ingen uppvärmning, så kom gärna uppvärmd.

Passets längd: 50 min

HIIT

Står för högintensiv intervallträning. Vi använder i huvudsak övningar där vi använder hela kroppen med kroppsvikten som motstånd/vikt, eller eventuellt enklare redskap. HIIT är en kombination av att anstränga sig till max och sedan vila mellan varven….

Vi undviker övningar med hopp, eller erbjuder alternativ för den som inte kan eller vill ha hopp under sin träning. Intervallerna är normalt 20-30 s långa men kan vara längre. Passen ger både förbättrad idrottskapacitet, kondition och förbättrad fettförbränning.

Passets längd 60 min

Core

Ett pass som koncentrerar sig på bålstabilitet. Mage och rygg tränas med hjälp av den egna kroppsvikten samt lösa vikter.
Passet körs utan instruktörsledd uppvärmning och stretch, så passa på att värma upp själv.

Passets längd: 30 min

Cirkel-fys

MLR – Mage, Lår, Rumpa

Träning för mage, lår (ben) och rumpa, men givetvis får även nedre delen av ryggen sig en genomgång. Vi arbetar igenom de olika muskelgrupperna till musik.

Passets längd: 50 min

ARA-C

I detta pass kombinerar vi styrka för överkroppen (armar, rygg, axlar) med cardio får du möjlighet att den delen av kroppen där vi ofta är lite svagare. Mage och bröst kommer också hinnas med. Styrkan varierar vi med pulshöjande övningar till medryckande musik..

Passets längd: 50 min

Boka ett pass